Artykuł

image

Wraz z rozpoczynającą się 2. edycją zajęć "Acodemia#SCI" przygotowaliśmy nowy autorski i pilotażowy projekt "Acodemia++", kierowany do dzieci w wieku 11-13 lat. Uczestnik projektu nie musi spełniać żadnych kryteriów wstępnych odnośnie jego wiedzy, przygotowania, czy doświadczenia jeśli chodzi o programowanie, projektowanie, czy kodowanie.

O PROJEKCIE "ACODEMIA++"

"Acodemia++" w swojej ofercie edukacyjnej udostępnia zainteresowanym kolejny poziom. Tworzenie, projektowanie i programowanie gier to doskonała forma edukacji, nauki i zabawy. Czas poświęcony projektowaniu, programowaniu, kodowaniu programów, wymusza stosowanie nieskończenie wielu rozwiązań, symulacji. Im bardziej niekonwencjonalne, w pełni pionierskie i kreatywne przedsięwzięcia – tym lepiej. "Acodemia++" uczy postaw twórczych i kreatywnych. Telefon, smartfon, tablet, komputer traktujemy tylko, jako narzędzie. Nadrzędny jest człowiek, jego umysł i wyobraźnia.

Podsumowując: "Acodemia++" uczy programowania, w aspektach bezpośrednio odwołujących się do rzeczywistych pojęć związanych z procesem wytwarzania oprogramowania. To forma zajęć, która ma przybliżyć i pokazać proces tworzenia gry komputerowej począwszy od pomysłu, a na gotowym produkcie kończąc.

Zajęcia projektu "Acodemia++", będą podzielone na moduły, których elementem przewodnim będzie tworzenie gry komputerowej. W obrębie każdego modułu będą realizowane treści nauczania dostosowywane do predyspozycji grupy. Część materiałów oraz danych, będzie przygotowana przez prowadzącego zajęcia i udostępniona Uczestnikom, aby skupić się na projektowaniu i programowaniu, szczególnie przy omawianiu nowej funkcjonalności i treści. W trakcie realizacji projektu zostaną wykorzystane m.in. Godot Engine, język C/C++, Microsoft Visual Studio, biblioteka multimedialna SFML oraz technologie webowe do prezentacji projektu.

ORGANIZACJA ZAJĘĆ

Zajęcia będą odbywały się w soboty (równolegle do zajęć grup Acodemii#SCI) w sali komputerowej. Przygotowaliśmy dwie grupy, z których każda odbędzie 21 zajęć (według harmonogramu na stronie - terminarz) w grupach liczących nie więcej niż 10 uczestników. Zajęcia będą trwały 90 minut (2 x 45 minut na grupę) w godzinach:

  • 09:30-11:00 (gr. 1)
  • 11:15-12:45 (gr. 2).

Koszt pełnego cyklu zajęć "Acodemia++" wynosi 660 złotych, które można uiścić w 3 ratach (I rata - 260 złotych do 5 października 2017 r., II rata - 200 złotych do 14 grudnia 2017 r., III rata - 200 złotych do 5 kwietnia 2018 r.). Istnieje możliwość jednorazowej wpłaty do 5 października.

Na zajęcia "Acodemii++" można się zapisać korzystając z formularza rejestracji - Rejestracja na zajęcia.

ZAJĘCIA POKAZOWE

W sobotę, 9 września, równolegle do lekcji pokazowych Acodemii#SCI, zapraszamy na bezpłatne zajęcia demonstracyjne "Acodemia++". Prowadzone będą w grupach i w godzinach takich, jak podane są powyżej.

Na zajęcia obowiązuje rejestracja, ze względu na ograniczoną liczbę miejsc. Rejestracji można dokonąć za pomocą formularza - Rejestracja na lekcję pokazową, wybierając odpowiednie przedziały godzinowe.

MATERIAŁY DEMONSTRACYJNE

Poniżej zamieszczamy materiały demonstracyjne przygotowane przez zespół Acodemii, które można wykorzystać do zapoznania się z tematyką projektu "Acodemia++". Przybliżą one zasady działania oprogramowania wykorzystywanego w naszym projekcie.

W spakowanym pliku "acpp-materialy-demo.zip" znajduje się kompletna lekcja demonstracyjna, gotowy już zrealizowany projekt oraz materiały graficzne dla zainteresowanych do samodzielnego zbudowania projektu na podstawie podanej treści.

Najbliższe lekcje

Najbliższe zajęcia

  1. 26 maja 2018 (sobota)
  2. 7 czerwca 2018 (czwartek)
  3. 8 czerwca 2018 (piątek)
  4. 9 czerwca 2018 (sobota)
Szczecińskie Collegium Informatyczne
logo-sci

logo-code
Informacje kontaktowe
Acodemia#SCI /
Szczecińskie Collegium Informatyczne

ul. Mazowiecka 13
70-526 Szczecin
Telefon: (91) 488-47-37
Koordynator: 605 405 527
Email: info@acodemia.pl
(Centrum, w pobliżu pl. Rodła)

Godziny pracy

  • Poniedziałek-Piątek: 08:00 do 16:00
  • Sobota: 08:00 do 14:00 (w wybrane soboty)
  • Niedziela: Zamknięte
Social media

Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.

Steve Jobs

Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.

Bill Gates

Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.

Linus Torvalds

© 2017 Acodemia, Wszelkie prawa zastrzeżone.