Koniec roku, to doskonała okazja na podsumowanie. Należy podkreślić ogrom wiedzy i umiejętności w zakresie programowania, jaki opanowali Uczestnicy projektu Acodemia++. Potrafimy biegle poruszać w obrębie środowiska programistycznego, jakim jest Godot Engine. Samodzielnie określać to, co chcemy zaprojektować i zaprogramować – prawidłowo dobierając komponenty projektu. Rozumiemy, rozpoznajemy, nazywamy i prawidłowo interpretujemy, trudne, abstrakcyjne pojęcia związane z informatyką i programowaniem. Prawidłowo określamy i projektujemy zależności pomiędzy wieloma obiektami w naszym projekcie – grze komputerowej. Samodzielnie modyfikujemy obiekty gry, dodajemy własne funkcjonalności. Wyobraźnia, pomysłowość, innowacyjność pozwala doskonale łączyć naukę z zabawą.
Ostatni materiał w tym roku traktuje o wykorzystywaniu w projektach gotowych, kompletnych rozwiązań. Na podstawie przygotowanych materiałów, będzie można w środowisku Godot Engine, utworzyć obiekt reprezentujący statek kosmiczny. Naszym gwiezdnym pojazdem będzie można sterować. Działa umieszczone na jego pokładzie będą mogły strzelać ogniem pojedynczym lub ciągłym. Z dysz silników rakietowych wydobywać się będą – jako system cząsteczek – gazy spalinowe. Dysponując gotowymi elementami składowymi statku kosmicznego, zachęcamy do samodzielnej pracy oraz eksperymentowania przy konstruowaniu obiektów według własnego pomysłu. Aby móc korzystać z gotowych scen i ich funkcjonalności, wystarczy skopiować folder on nazwie starship, do swojego projektu.
Dodatkowo umieszczamy link, pod którym znajduje się spakowane archiwum projektu do pobrania i samodzielnej realizacji - acpp-starship.
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.