Cykl zajęć "Acodemia++": 10 spotkań (wg terminarza), 90 minut (w zależności od grupy)
Acodemia#SCI to nauka kodowania, programowania przez zabawę! Podczas zajęć wyruszamy w podróż do świata nowoczesnych technologii.
Projekt Acodemia wychodzi naprzeciw nowoczesnej edukacji. Uczymy programowania „od dywanu-do komputera”. Nasi Kadeci to mali obywatele przyszłości, otwarci na poznawanie świata i wszechstronny rozwój. Nauka programowania z wykorzystaniem robotów poprzez zabawę wspiera rozwój logicznego i twórczego myślenia, czyli łączy przyjemne z pożytecznym.
Startujemy na Macie Edukacyjnej, gdzie z wykorzystaniem piktogramów i konkretów będziemy kodować, szyfrować, rozwijać naszą kreatywność, umiejętność planowania, współpracy, logicznego myślenia i orientacji w przestrzeni.
Po rozgrzewce z Matą czeka nas zabawa z robotami, m.in. Ozobotem, Daschem i Dotem oraz aplikacjami do nauki sterowania wirtualnym obiektem i nauki programowania. Uczestnicy pracować będą zarówno na tabletach oraz komputerach.
Nasza baza programowa i sprzętowa nigdy nie jest zamknięta, dlatego nie ograniczamy swojej oferty. Może być ona jedynie poszerzana o wciąż pojawiające się nowinki technologiczne wpływające na podniesienie jakości, efektywności zajęć i maksymalny rozwój umiejętności naszych podopiecznych.
Część każdych zajęć odbywa się bez użycia tabletów i komputerów z wykorzystaniem narzędzi do nauki programowania i kodowania offline. Razem z dziećmi na żywo wizualizujemy komendy rozwijając w ten sposób wyobraźnię, orientację w przestrzeni, uczymy się rozróżniać kierunki, poznajemy zagadnienia matematyczne, np. układ współrzędnych czy proste działania, rozwijamy logiczne myślenie i umiejętności rozwiązywania problemów. Uczymy, że błędy są ok! Jeżeli popełnimy błąd to się nie poddajemy! Dzięki błędom uczymy się radzić sobie z sytuacją problemową i ją wspólnie rozwiązywać. Współpracujemy i dzielimy się swoimi pomysłami!
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.