W najbliższą sobotę, 20 października 2018 roku, spotykamy się już na drugich zajęciach "Acodemia++".
Grupy pracujące w środowisku Godot Engine będą tworzyły zalążek gry – scenę, na której Gracz będzie miał za zadanie zbierać przedmioty. Jeśli uda mu się zebrać wszystkie przedmioty – zostanie przeniesiony do kolejnego poziomu gry. Będziemy ten poziom gry modyfikować poprzez określenie czasu, w którym Gracz ma wykonać zadanie. Nauczymy się tworzyć sceny. Dodawać do nich odpowiednio przygotowaną grafikę, definiować kolizje. Na kolejnych zajęciach zajmiemy się tworzeniem i modyfikacją skryptów.
Lekcje, materiały, gotowe rozwiązanie, grafika, skrypty i inne dane – będą dostępne pod adresem: Acodemia - GitHub.
Natomiast grupa pracująca w środowisku Microsoft Visual Studio wraz z biblioteką SFML otrzyma gotowy, przygotowany projekt, który będzie na kolejnych zajęciach rozwijać. Będzie to także gra komputerowa. Zajmiemy się jednocześnie wczytywaniem grafiki oraz jej wyświetlaniem. Materiały w postaci repozytorium dla tej grupy, zostaną opublikowane wkrótce.
Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy Uczestnik "Acodemia++" ma swobodny dostęp do materiałów, na podstawie których, wspólnie z Prowadzącym realizuje na zajęciach.
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.