Na kolejnych zajęciach w ramach projektu Acodemia++ zajmowaliśmy się pojęciem budowania atlasu tekstur. Mając do dyspozycji teksturę (przygotowaną w odpowiednim formacie grafikę – kolorowe kafelki), dzieliliśmy ją na poszczególne klatki, którymi następnie animowaliśmy wykorzystując składową silnika Godot Engine – AnimationPlayer.
Poznając podstawowe zasady animacji z wykorzystaniem powyższej funkcjonalności projektowaliśmy bombę z opóźnionym zapłonem. Bomba, umieszczona na scenie przez pewien czas jest nieuzbrojona. Po upływie pewnego czasu, uzbraja się. Gdy ten czas minie, eksploduje, tym samym przestaje istnieć, ginie.
Ten etap pozwoli nam na kolejnych zajęciach zbudować poziom w naszej grze – level – do pokonania przez Gracza. Jeśli jakiś obiekt, np. Gracz, znajdzie w zakresie działania eksplozji – otrzymuje obrażenia, których wielkość zależy od rodzaju bomby.
Dodatkowo umieszczamy link, pod którym znajduje się spakowane archiwum projektu do pobrania i samodzielnej realizacji - acpp-timebomb.
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.