W sobotę, 6 maja, w Szczecińskim Collegium Informatycznym odbyła się Konferencja "CodeMix 3 - od zabawy i myślenia algorytmicznego do programowania aplikacji", skierowana do dyrektorów i nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych. Były to warsztaty programowania prowadzone w 4 blokach tematycznych.
Tematyka grupy pierwszej (żółtej) skierowana była do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej rozpoczynających przygodę z nauką programowania. Dotyczyła tematów programowania bez komputera (unplugged), darmowych aplikacji i platform do nauki programowania oraz samej metodyki. Warsztaty grupy drugiej (zielonej) przeznaczone były dla do nauczycieli kl. II-VI szkoły podstawowej. Najważniejszym elementem było wykorzystanie języka programowania Scratch 2.0, a także Ozobotów.
Warsztaty skierowane do nauczycieli najmłodszych szczebli edukacji prowadziły nasze trenerki - Joanna Szczecińska i Anna Rakowska.
Zakres tematyczny grupy trzeciej (niebieskiej) opierał się o wykorzystanie Scratcha 2.0 w połączeniu z treściami dydaktycznymi z różnych przedmiotów, a także wykorzystanie aplikacji mobilnych Pocket Code. Skierowany był do nauczycieli klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Grupa ostatnia (czerwona) wykorzystywała już App Inventor do tworzenia aplikacji mobilnych oraz opanowała podstawy języka programowania C++.
Warsztaty prowadzili:
Organizatorzy Konferencji:
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.