Wraz z rozpoczynającą się 2. edycją zajęć "Acodemia#SCI" przygotowaliśmy nowy autorski i pilotażowy projekt "Acodemia++", kierowany do dzieci w wieku 11-13 lat. Uczestnik projektu nie musi spełniać żadnych kryteriów wstępnych odnośnie jego wiedzy, przygotowania, czy doświadczenia jeśli chodzi o programowanie, projektowanie, czy kodowanie.
O PROJEKCIE "ACODEMIA++"
"Acodemia++" w swojej ofercie edukacyjnej udostępnia zainteresowanym kolejny poziom. Tworzenie, projektowanie i programowanie gier to doskonała forma edukacji, nauki i zabawy. Czas poświęcony projektowaniu, programowaniu, kodowaniu programów, wymusza stosowanie nieskończenie wielu rozwiązań, symulacji. Im bardziej niekonwencjonalne, w pełni pionierskie i kreatywne przedsięwzięcia – tym lepiej. "Acodemia++" uczy postaw twórczych i kreatywnych. Telefon, smartfon, tablet, komputer traktujemy tylko, jako narzędzie. Nadrzędny jest człowiek, jego umysł i wyobraźnia.
Podsumowując: "Acodemia++" uczy programowania, w aspektach bezpośrednio odwołujących się do rzeczywistych pojęć związanych z procesem wytwarzania oprogramowania. To forma zajęć, która ma przybliżyć i pokazać proces tworzenia gry komputerowej począwszy od pomysłu, a na gotowym produkcie kończąc.
Zajęcia projektu "Acodemia++", będą podzielone na moduły, których elementem przewodnim będzie tworzenie gry komputerowej. W obrębie każdego modułu będą realizowane treści nauczania dostosowywane do predyspozycji grupy. Część materiałów oraz danych, będzie przygotowana przez prowadzącego zajęcia i udostępniona Uczestnikom, aby skupić się na projektowaniu i programowaniu, szczególnie przy omawianiu nowej funkcjonalności i treści. W trakcie realizacji projektu zostaną wykorzystane m.in. Godot Engine, język C/C++, Microsoft Visual Studio, biblioteka multimedialna SFML oraz technologie webowe do prezentacji projektu.
ORGANIZACJA ZAJĘĆ
Zajęcia będą odbywały się w soboty (równolegle do zajęć grup Acodemii#SCI) w sali komputerowej. Przygotowaliśmy dwie grupy, z których każda odbędzie 21 zajęć (według harmonogramu na stronie - terminarz) w grupach liczących nie więcej niż 10 uczestników. Zajęcia będą trwały 90 minut (2 x 45 minut na grupę) w godzinach:
Koszt pełnego cyklu zajęć "Acodemia++" wynosi 660 złotych, które można uiścić w 3 ratach (I rata - 260 złotych do 5 października 2017 r., II rata - 200 złotych do 14 grudnia 2017 r., III rata - 200 złotych do 5 kwietnia 2018 r.). Istnieje możliwość jednorazowej wpłaty do 5 października.
Na zajęcia "Acodemii++" można się zapisać korzystając z formularza rejestracji - Rejestracja na zajęcia.
ZAJĘCIA POKAZOWE
W sobotę, 9 września, równolegle do lekcji pokazowych Acodemii#SCI, zapraszamy na bezpłatne zajęcia demonstracyjne "Acodemia++". Prowadzone będą w grupach i w godzinach takich, jak podane są powyżej.
Na zajęcia obowiązuje rejestracja, ze względu na ograniczoną liczbę miejsc. Rejestracji można dokonąć za pomocą formularza - Rejestracja na lekcję pokazową, wybierając odpowiednie przedziały godzinowe.
MATERIAŁY DEMONSTRACYJNE
Poniżej zamieszczamy materiały demonstracyjne przygotowane przez zespół Acodemii, które można wykorzystać do zapoznania się z tematyką projektu "Acodemia++". Przybliżą one zasady działania oprogramowania wykorzystywanego w naszym projekcie.
W spakowanym pliku "acpp-materialy-demo.zip" znajduje się kompletna lekcja demonstracyjna, gotowy już zrealizowany projekt oraz materiały graficzne dla zainteresowanych do samodzielnego zbudowania projektu na podstawie podanej treści.
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.