Artykuł

image

Wraz z rozpoczynającą się 2. edycją zajęć "Acodemia#SCI" przygotowaliśmy nowy autorski i pilotażowy projekt "Acodemia++", kierowany do dzieci w wieku 11-13 lat. Uczestnik projektu nie musi spełniać żadnych kryteriów wstępnych odnośnie jego wiedzy, przygotowania, czy doświadczenia jeśli chodzi o programowanie, projektowanie, czy kodowanie.

O PROJEKCIE "ACODEMIA++"

"Acodemia++" w swojej ofercie edukacyjnej udostępnia zainteresowanym kolejny poziom. Tworzenie, projektowanie i programowanie gier to doskonała forma edukacji, nauki i zabawy. Czas poświęcony projektowaniu, programowaniu, kodowaniu programów, wymusza stosowanie nieskończenie wielu rozwiązań, symulacji. Im bardziej niekonwencjonalne, w pełni pionierskie i kreatywne przedsięwzięcia – tym lepiej. "Acodemia++" uczy postaw twórczych i kreatywnych. Telefon, smartfon, tablet, komputer traktujemy tylko, jako narzędzie. Nadrzędny jest człowiek, jego umysł i wyobraźnia.

Podsumowując: "Acodemia++" uczy programowania, w aspektach bezpośrednio odwołujących się do rzeczywistych pojęć związanych z procesem wytwarzania oprogramowania. To forma zajęć, która ma przybliżyć i pokazać proces tworzenia gry komputerowej począwszy od pomysłu, a na gotowym produkcie kończąc.

Zajęcia projektu "Acodemia++", będą podzielone na moduły, których elementem przewodnim będzie tworzenie gry komputerowej. W obrębie każdego modułu będą realizowane treści nauczania dostosowywane do predyspozycji grupy. Część materiałów oraz danych, będzie przygotowana przez prowadzącego zajęcia i udostępniona Uczestnikom, aby skupić się na projektowaniu i programowaniu, szczególnie przy omawianiu nowej funkcjonalności i treści. W trakcie realizacji projektu zostaną wykorzystane m.in. Godot Engine, język C/C++, Microsoft Visual Studio, biblioteka multimedialna SFML oraz technologie webowe do prezentacji projektu.

ORGANIZACJA ZAJĘĆ

Zajęcia będą odbywały się w soboty (równolegle do zajęć grup Acodemii#SCI) w sali komputerowej. Przygotowaliśmy dwie grupy, z których każda odbędzie 21 zajęć (według harmonogramu na stronie - terminarz) w grupach liczących nie więcej niż 10 uczestników. Zajęcia będą trwały 90 minut (2 x 45 minut na grupę) w godzinach:

  • 09:30-11:00 (gr. 1)
  • 11:15-12:45 (gr. 2).

Koszt pełnego cyklu zajęć "Acodemia++" wynosi 660 złotych, które można uiścić w 3 ratach (I rata - 260 złotych do 5 października 2017 r., II rata - 200 złotych do 14 grudnia 2017 r., III rata - 200 złotych do 5 kwietnia 2018 r.). Istnieje możliwość jednorazowej wpłaty do 5 października.

Na zajęcia "Acodemii++" można się zapisać korzystając z formularza rejestracji - Rejestracja na zajęcia.

ZAJĘCIA POKAZOWE

W sobotę, 9 września, równolegle do lekcji pokazowych Acodemii#SCI, zapraszamy na bezpłatne zajęcia demonstracyjne "Acodemia++". Prowadzone będą w grupach i w godzinach takich, jak podane są powyżej.

Na zajęcia obowiązuje rejestracja, ze względu na ograniczoną liczbę miejsc. Rejestracji można dokonąć za pomocą formularza - Rejestracja na lekcję pokazową, wybierając odpowiednie przedziały godzinowe.

MATERIAŁY DEMONSTRACYJNE

Poniżej zamieszczamy materiały demonstracyjne przygotowane przez zespół Acodemii, które można wykorzystać do zapoznania się z tematyką projektu "Acodemia++". Przybliżą one zasady działania oprogramowania wykorzystywanego w naszym projekcie.

W spakowanym pliku "acpp-materialy-demo.zip" znajduje się kompletna lekcja demonstracyjna, gotowy już zrealizowany projekt oraz materiały graficzne dla zainteresowanych do samodzielnego zbudowania projektu na podstawie podanej treści.

Szczecińskie Collegium Informatyczne
logo-sci

logo-code
Informacje kontaktowe
Acodemia#SCI /
Szczecińskie Collegium Informatyczne

ul. Mazowiecka 13
70-526 Szczecin
Telefon: (91) 488-47-37
Koordynator: 605 405 527
Email: info@acodemia.pl
(Centrum, w pobliżu pl. Rodła)

Godziny pracy

  • Poniedziałek-Piątek: 08:00 do 16:00
  • Sobota: 08:00 do 14:00 (w wybrane soboty)
  • Niedziela: Zamknięte
Social media

Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.

Steve Jobs

Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.

Bill Gates

Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.

Linus Torvalds

© 2017 Acodemia, Wszelkie prawa zastrzeżone.