W sobotę, 30 września, odbyły się ostatnie zajęcia pokazowe przed rozpoczynającą się 2. edycją zajęć "Acodemia#SCI" oraz przed 1. edycją autorskiego projektu "Acodemia++".
Podczas zajęć Acodemii#SCI uczestnicy zapoznawali się z prawie wszystkimi elementami, z którymi szerzej i na dłużej spotkają się podczas regularnych zajęć: Dashem, Dotem, Ozobotem, Scottiem i Scratchem Juniorem. Swoje przygody w naszej "małej" Acodemii rozpoczęli oczywiście od maty edukacyjnej.
Natomiast uczestnicy Acodemi++ zostali wprowadzeni przez pana Jacka Kwiatka, dyrektora Technikum Informatycznego SCI, w świat podstaw tworzenia gier komputerowych w oparciu o silnik Godot. Umiejętności programowania w języku C++ z wykorzystaniem Microsoft Visual Studio i innych elementów będą szerzej prezentowane w czasie właściwych zajęć "dużej" Acodemii.
Regularne zajęcia "Acodemia#SCI" ruszają już w czwartek, piątek i w sobotę, a zajęcia "Acodemia++" - w sobotę w dwóch grupach.
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.