"Acodemia++" to możliwość tworzenia własnych gier komputerowych - kreowania światów i głównych bohaterów. To praca, która scala wszystkie aspekty związane z tworzeniem, programowaniem „światów”, które rządzą się zasadami kreowanymi przez nas samych. Wszelkie pomysły mają tutaj swoje zastosowanie. Wykorzystujemy wszelkie elementy od scenariusza przez zasady rozgrywki, na muzyce i grafice kończąc. Jedyną granicą w tworzeniu własnej gry jest własna wyobraźnia. "Acodemia++" to wspólna praca i zabawa w grupie, różne możliwości programowania tego samego pomysłu, nieskończenie wiele rozwiązań oraz indywidualne podejście do tego samego zagadnienia. To najważniejsze zalety naszego projektu. Nasz projekt to także nauka logicznego myślenia poprzez zabawę. Wykorzystujemy myślenie abstrakcyjne i wyrażamy je za pomocą reguł i zasad "języka" programowania.
W 2. edycji mamy do zaproponowania Państwa dzieciom 3 grupy wiekowe, których zajęcia realizowane będą w soboty (Terminarz):
Każdy uczestnik naszych zajęć pracuje na swoim stanowisku pracy w pracowni informatycznej, w której ma do dyspozycji komputer z zainstalowanym pakietem oprogramowania. Posiada indywidualne konto, na którym może gromadzić swoje projekty i materiały wykorzystywane podczas zajęć. Otrzymuje wsparcie od prowadzącego i może korzystać z przygotowanych przez niego materiałów.
Dla każdej z grup przygotowany został program dostosowany do ich umiejętności. Grupa 10-11 lat będzie pracować na silniku do tworzenia gier komputerowych - Godot Engine, który w pełni posiada polską wersję językową oraz licencję MIT. Jest to doskonałe narzędzie dla wszystkich rozpoczynających przygodę z programowaniem. Elementy graficzne będą przygotowywane przez prowadzącego i udostępniane wszystkim uczestnikom. Większość lekcji będzie opierać się na odpowiednim wyborze gotowych rozwiązań, modyfikowaniu ich i dopasowywaniu do własnych pomysłów.
Grupa 12-13 lat będzie tworzyć skrypty w oparciu o język programowania wbudowany w silnik Godot Engine, czyli GD Script. Jest to język bardzo zbliżony do popularniejszego Pythona. Do tworzenia własnych grafik wykorzystywany będzie darmowy edytor graficzny Gimp. Uczestnicy będą modyfikować gotowe skrypty oraz będą pisać własne, czyli będzie to prawdziwa zabawa w programowanie.
Grupa 14-15 lat będzie wykorzystywać język wysokiego poziomu - C/C++, środowisko programistyczne Microsoft Visual Studio 2017 z pełną polską wersją językową oraz edytor graficzny GIMP. Uczestnicy otrzymają od prowadzącego odpowiednio skonfigurowany projekt z przygotowanymi klasami funkcjonalności w bibliotece multimedialnej SFML.
Zajęcia "Acodemia++" to świetny sposób na naukę programowania i logicznego myślenia podczas tworzenia własnej gry komputerowej.
W "Acodemii++" czekamy właśnie na Ciebie!
Przykładowe projekty tworzone podczas 1. edycji "Acodemia++"
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.