Na ostatnich październikowych zajęciach z programowania dla dzieci "Acodemia#SCI" piątkowa grupa kontynuowała zabawę ze Scratchem, konstruując "Smoczą grę". Wiemy już jak naliczać punkty w grze, ponieważ nauczyliśmy się wprowadzać zmienne. Zapanowaliśmy również nad czasem w grze, wprowadzając stoper.
Natomiast sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy zabawą z niebieskim Bitem w jednej z naszych aplikacji. Gdy już obudziliśmy nasze myślenie, przeszliśmy do programowania świata Scottiego. Połączyliśmy świat tekturowych bloków z aplikacją, pomagając w ten sposób przemierzyć Scottiemu Europę. Niektórzy dotarli nawet do Ameryki. Przekonaliśmy się, jak dobrze pracujemy w parach, mając do wykonania ciekawe zadania. Nasza najmłodsza grupa zmierzyła się natomiast z umiejętnością precyzyjnego sterowania naszym niebieskim, jednookim robotem- Dashem. Umiemy już przemierzać labirynty, nakazywać Dashowi wydawać różne odgłosy, a także nagrywać własne. Aplikacja Go! nie ma już przed nami tajemnic.
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.