Część zajęć poświęciliśmy tylko na to, aby przygotować środowisko MS Visual Studio do pracy. Nie są to łatwe czynności, zważywszy na fakt, że dla niektórych jest to pierwsza styczność z tym środowiskiem i tym językiem programowania. Brawo za odwagę.
Każdy z Uczestników Acodemia++ utworzył rozwiązanie, w którym umieścił swój pierwszy projekt. Powoli poznajemy zasady budowania projektu oraz piszemy kod. Czasami ilość błędów kompilatora przeraża, ale z każdą linijką kodu jest ich coraz mniej.
Na najbliższych zajęciach każdy Uczestnik pobierze z serwera folder z gotowym, przygotowanym przez Prowadzącego projektem. Projekt będzie tak skonfigurowany, że będzie miał podpiętą bibliotekę multimedialną SFML.
Zaczniemy tworzyć grę. Od podstaw. Od budowania okna i wyświetlania w nim grafiki. Podobnie jak w przypadku młodszych grup, zaczniemy od duszków Sprites.
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.