Kolejne zajęcia projektu Acodemia++ już za nami. Sporo już potrafimy. Pora na tworzenie własnej gry. Na kolejnych zajęciach będziemy uczyli się nowych funkcjonalności Godot Engine. Nadal będziemy rozwijali nasz projekt – grę. Każdy z Uczestników będzie realizował swój projekt na podstawie własnego pomysłu, w którym będzie wykorzystywał poznane możliwości.
Poniższe opracowanie zawiera kompletny zakres materiału, który był realizowany na zajęciach Acodemia++ w dniu 4 listopada 2017. Materiał obejmuje zagadnienia tworzenia projektu, budowanie scen i zarządzanie nimi oraz wstęp do tworzenia skryptów w środowisku Godot Engine. Stanowi podstawę do projektu, który w ramach zajęć będzie rozwijany o dodatkowe funkcjonalności Godot Engine. W załączonych materiałach znajduje się kompletna ścieżka postępowania przy budowie tego projektu (gry), a także gotowy projekt do uruchomienia.
Zachęcamy do samodzielnej pracy, nauki, zabawy, modyfikacji. Ilość materiału wynika ze szczegółowego opisu czynności, co powinno stanowić solidną podstawę do usystematyzowania poznanej wiedzy i umiejętności. Część z nich znana jest już z zajęć, część jest nowa. W ramach dalszych zajęć, opracowania będą bazowały na tych materiałach, a nasza praca i nauka będzie polegała na dodawaniu nowych rozwiązań oraz wykorzystywania już istniejących.
Dodatkowo umieszczamy link, pod którym znajduje się spakowane archiwum, który zrealizowaliśmy na zajęciach - acpp-skrypty-ge.zip.
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.