Na zajęciach "Acodemia++" w sobotę, 21 października, zajmowaliśmy się zagadnieniami związanymi z implementacją prostej fizyki w grach komputerowych. Utworzyliśmy scenę, na której umieściliśmy obiekt opadający pod wpływem grawitacji oraz obiekt reprezentujący przeszkodę. Dodaliśmy prostą animację, która wprawiała w ruch obrotowy przeszkodę, aby kolidujące ze sobą, opadające obiekty poddać prawom fizyki – kolizje.
Poznaliśmy nowe możliwości środowiska jakim jest Godot Engine. Uczestnicy wykazali się ogromną cierpliwością oraz inwencją twórczą. Wykorzystując zaprojektowane obiekty sceny, budowali własne rozwiązania oraz modyfikowali istniejące. Ilość rożnych rozwiązań i pomysłów była przeogromna. Należą się w tym miejscu ogromne brawa za innowacyjność, pomysłowość oraz własne niestandardowe rozwiązania.
Projekty Uczestników będziemy nadal rozwijali na kolejnych zajęciach. Poznane już możliwości oraz gotowe rozwiązania – sceny – będą przydatne w naszej dalszej pracy nad projektem-grą.
Na kolejnych zajęciach będziemy realizowali scenariusz gry wykorzystującej poznane wcześniej zasady. Wprowadzimy prostą interakcję, doprecyzujemy kolizje oraz napiszemy nasz pierwszy skrypt. Gracz będzie już mógł sterować obiektami, ich zachowaniem, a dzięki skryptowi dowiemy się na czym polega pojęcie sztucznej inteligencji AI (ang. artificial intelligence).
Dodatkowo umieszczamy link, pod którym znajduje się spakowane archiwum projektu, który zrealizowaliśmy na zajęciach - acpp-kolizja.zip.
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.